New New! 2009 – profily


Jesu (Velká Británie, Hydra Head)
Ještě než roku 2003 Justin K. Broadrick založil projekt Jesu, stal se na hudební scéně žijící legendou. Je totiž zakládající člen extrémní metalové kapely Napalm Death a industriálně metalové Godflesh, ale také bývalý člen dalších projektů jako Final, Techno Animal, God apod. Do svých vlivů ho řadí taká jména jako Ministry, Neurosis, Isis či KoRn. Jeho poslední projekt Jesu je jemnější, osobnější než předchozí tvorba, stylově se pohybuje mezi postmetalem a shoegazem – rozostřené kytary, táhlé drones, pomalé bicí; nad tím vším se vznáší Broadrickův lehký zpěv. Na svém kontě má kromě několika dlouhohrajících alb také kratší EP, které již od prvního počinu Heart Ache až do letošního roku vydával na labelu Hydra Head.
http://www.myspace.com/officialjesu
http://www.avalancheinc.co.uk/jesu.html

The Oscillation (Velká Británie, DC Recordings)
Za The Oscillation stojí Demian Castellanos – multiinstrumentalista a producent. Na živo ovšem vystupuje s tříčlennou doprovodnou kapelou. V roce 2006 mu vyšel dvanáctipalec u vydavatelství DC Recordings, jemuž zůstal věrný a o rok později na něm vyšlo album Out Of Phase. Castellanos také spolupracoval například s producentem Timem Holmesem z Death In Vegas, zároveň zakládá nový projekt s členem Chrome Hoof. Pro hudbu The Oscillation jsou klíčová 70. léta, krautrock a psychadelie, na živo zní jako „Silver Apples, Add N to (X) a Suicide na jednom pódiu“.
http://www.myspace.com/theoscillations
http://www.dcrecordings.com/oscillation

Lusine (USA, Ghostly International)
Lusine znamená v arménštině „Měsíc“ a také současnou přezdívku Jeffa McIlwaina, předního amerického producenta abstraktní elektronické hudby. Vznikla kolem roku 1998, kdy McIlwain studoval elektronickou hudbu a filmovou hudbu, která zabírá součást jeho tvorby. Brzy po dokončení studia se potkal Shadem Scottem, na jehož labelu Isophlux vydal svůj debut. Přestože v současnosti vydává na labelu Ghostly International, objevil se například na labelech Hymen, Mute, !K7 či Kompakt. Za dobu průběhu svojí tvorby se čím dál odkloňuje od rytmické taneční hudby do vln ambientu a IDM. Na New New! v rámci turné představí svoje nové album A Cetrain Distance, kterému se dostalo pochvalných kritik napříč celým hudebně-publicistickým světem.
http://ww.myspace.com/lusinespace
http://www.lusineweb.com

People Like Us (Velká Británie, UbuWeb/Soleilmoon Recordings)
People Like Us je v současnosti jednočlenný projekt činorodé skladatelky, producentky a multimediální umělkyně Vicki Bennett. Již od roku 1991 pracuje bez ohledu na copyright formou zvukové koláže s úryvky nahrávek, zvuků a obrazů, které komponuje do nových kontextů s důrazem na bystrou satiru popkulturní společnosti a znovuinterpretaci vztahu člověka a technologie. Její práce a zvukové instalace se objevily například v galerii Tate Modern, Sydney Opera House či na Španělském festivalu Sónar. Spolupracovala například s Felixem Kubinem, Matmosem, Wobblym nebo Ergo Phizmizem – nejnověji na loňském albu Rhapsody In Glue.
http://www.peoplelikeus.org
http://www.ubu.com/sound/plu.html

Remote (Francie, Kill The DJ)
Remote je svérázná dvojice obdivovatelů Johna Carpentera, kteří jsou spojením zlobivého humoru a vyhýbání se prchavým trendům. Svou první nahrávku vydali roku 2003, tehdy ještě jako Henry Goes Dirty. O dva roky později, přejmenovaní na Jenny Goes Dirty jim vyšlo první EP na jejich vlastním labelu Kill The DJ. Kariéru Remote odstartovali albem Get A Real Job a od té doby ve svých živých setech šíří mashup temného dekadentního elektra a zvuku soundtracků sci-fi filmů 70.- 80. let. Sami sebe považují za romantiky a popisují se jako „výsledek zmutovaného tanečního parketu generovaného jedné zlověstné noci Plastikmanem v dobách Consumed a velmi blazeovaného Smagge.“
http://www.myspace.com/remotektdj
http://killthedj.com

Tannhäuser Sterben & das Tod (Německo, Editionmutation)
Tannhäuser Sterben & das Tod Jsou Thomas Mahmoud (The Oliver Twist Kooperation, Aggro Cologne, Ives#1, Ex- Von Spar) a Gerald Mandl (Mediengruppe Telekommander), i když naživo občas hrají s dalšími dvěma bubeníky. Svoji temnou, nervní hudbu tvoří za pomocí smyček hlasů, baskytary, syntezátorů a field recordings, které jsou upravovány v reálném čase díky fx-pedálům, samplerům a počítačovému softwaru. Hudebně se inspirují ambientem, postrockem, dubem, či minimalem. Na svém labelu Editionmutation vydali remixy písně „Endfilm,“ kazetový singl a předně nové DVD, na kterém spolupracovali například Martin Sulzer (Food For Animals, Arte) či Markus Wambsganss (Antipop Consortium, The Notwist, T-Raumschmiere).
http://ww.myspace.com/unddastod
http://editionmutation.de

Guido Möbius (Německo, Karaoke Kalk)
Guido je multiinstrumentalista, skladatel a výrazná osobnost berlínského undergroundu. Přestože se objevil již v roce 1999 na splitku „Zwei Tage Sauerstoff,“ své první album „blinker_inc“ vydal roku 2002 na labelu Emphase. Už na debutu využívá značné množství nástrojů, včetně glockenspielu a banja. Využívá také ve větší míře perkuse, na jejichž smyčky přidává stále se měnící harmonie, svým vokálním projevem může českému publiku občas připomenout Petra Vášu. V současnosti vydává na Karaoke Kalk, kde vyšlo i jeho letošní album „Gebirge.“ na Flédě předvede elektrizující set na kytaru, hlas, loopery, efekty a sofware Star6 v kombinaci s Iphone.
http://www.myspace.com/guidomoebius
http://www.autopilotmusic.com

Jack Jack & Philipp Quehenberger (CZ/SK, Rakousko)
Poté, co si klávesista Philipp Quehenberger vyzkoušel hraní v kapelách různých žánrů se dal roku 1994 na sólovou dráhu lemovanou temnými syntezátorovými zvuky i dětskými nástroji. Hned svým prvním albem „Phantom in Paradise“ upoutal pozornost redaktorů uznávaného hudebního časopisu Wire, spolupracoval například s Ilpo Väisänenem (Pan Sonic), Alexeiem Borisovem (F.R.U.I.T.S.) nebo Pomasslem. Na festivalu se objeví již podruhé, tentokrát dohromady s „no-input noise“ duem Jack Jack, kterým k vytvoření bzučivých ploch a rytmických struktur stačí dva mixpulty bez dalších zvukových zdrojů.
http://ww.myspace.com/jackjacknoise
http://ww.laton.at/artists/quehenberger.html
http://ww.myspace.com/philippquehenberger

Plasma Spielplatz (CZ)
Plasma Spielplatz – volný experiment hledající vazby mezi zvukem a světlem v jejich očištěné, abstraktní formě. Půjde o první sólové vystoupení připravené čistě pro festival NEW NEW 2009, takže půjde také i o zatěžkávací zkouškou funkčnosti celého konceptu. Vizuální stránka stojí na synchronizovaných světlech proudících ze světelného „robůtka Evžena,“ v jehož útrobách se světlo láme skrze soustavy čoček, skel a dalších předmětů. Videoprojekce vzniká pouze v přítomném okamžiku. Autorská hudba se bude pohybovat někde mezi pulsujícími strukturami psy-trance, ambientem a zvukovými elektro-akustickými experimenty.

Urbanfailure (SK)
Elektronické vlny tvoří a objevuje od roku 1996, o rok později nahrál svou první kazetu „Try It!“ a v roce 2001 spoluzaložil kolektiv Urbsounds. Koncertoval po celé Evropě včetně festivalů Resistence v Británii a Grim Eceltronicittà ve Francii. Organizuje koncerty i nepravidelné večírky Ears Chewing Satusfunktion a Vermin – noc extrémní elektronické taneční hudby. Svůj vlastní styl popisuje jako lo-fi techno t(h)rash.
http://urbsounds.sk/site/index.php?option=com_content&task=blogsection&id=7&Itemid=16

1/X (SK)
Tento projekt tvoří tři členové – ::.: a cs2 tvoří hudební složku a GND zas vizuály/projekce. GND aka Peter Gonda je multimediální pirát, pracující zejména s algorytmickými a generativními vizuály, které jsou poháněné analýzou zvuku.
Cs2 se v rámci tvorby věnuje zvukům, které vznikají z fraktálů a jiných nedeterministických matematických vzorců, popisujících krásu přírody.
::.: tvoří experimentální elektroakustickou hudbu. Kromě 1/x působí také v seskupeních Poo a Angakkut.
http://ww.myspace.com/onedivx

Ink Midget & Pjoni (SK, Atrakt Art)
“Někdy je evoluce nevyzpytatelná, živočichové, co ještě před nedávnem byli ptáci s obrovskými zobáky, se díky evoluci stali hlodavci s nadprůměrně velkým ocasem. Od dřevěných hraček přešli k čipům a kabelům a namísto punkovo-kabaretních písniček začali tvořit taneční rozlámané beaty s ambientními melodiemi s nostalgickými odkazy na jejich neuskutečněné touhy. Ink midget & pjoni je spojení sólových projektů veverek, které ještě před rokem byli spojeny v jedné osobě pestrobarevného tucana. Můžete čekat smutný tanec veverek s kapkou černého mléka.”
http://ww.myspace.com/inkmidget
http://ww.myspace.com/pjoni

Gustav Tutre (CZ, Few Quiet People)
Tutre je student hudební vědy, který pomocí počítačového softwaru a kytary vytváří ambientí plochy a temné drones, občas obestřené nervózním rytmem. Kromě koncertů po ČR, Slovensku a Vídni a vystupování po boku jmen jako Xela, zakládá také různé projekty, nejnověji Glad To Get Away v kolaboraci s Edgarem Gravesem (ex Cemetery Full of Dead Ravens) a Jonášem Zbořilem (Teddy Beer, Sundays On Clarendon Road), hrající skladby hudebníka Jandeka. Kromě nezávislého netlabelu Chernobyl Musick vydává na polském Few Quiet People.
http://www.myspace.com/gustavtutre

Table (CZ, A.M.180)
Dvojice studentů umělecké školy z Plzně spolu funguje již několik let a její syrové skladby, využívající zejména elektronické bicí, syntezátor (Roman Štětina) a hlas s tamburínou (Dominik Garajský) si nachází stále více příznivců i mimo jejich kmenový DIY kolektiv A.M.180.
http://www.myspace.com/tableweb

via newnew.cz